第142回 和食堂(Japanese food)素敵な定員さん | Yukarinの旅行・自然・食べ物・cooking わがままブログ

Yukarinの旅行・自然・食べ物・cooking わがままブログ

I am a teacher at a private ONLINE Japanese cooking School in English. My foods are influenced by mum and grandma.
https://yutaka-22-naturalriches.jimdofree.com/

皆さまいかがおすごしでしょうか。

先日友人に会いに行ってきました。その時にお昼を一緒に食べました。

さち福やさんです。

お友達お気に入りの場所だそうです。私、定食屋さんは良く行きますが、さち福やさんは初めて行きましたがとても美味しかったですし、定員の方も親切でした!

日本語を勉強中のアメリカ人の方も一緒だったのですが、定員さんは、日本語が聞き取り安いようにと、大きな口を開けてゆっくりと話してくれました!食事も美味しかったのですが定員さんの優しさに感動いたしました!

どうもありがとうございました!素敵な時間でした!

素敵な定員さんがいるお店は神戸の西神中央店です。めがねを掛けた男性でした。バイトかな?良かったら会いに行ってくださいね。

今日もご覧いただきありがとうございました。

 

Hi, there!

A few days ago, I went to see my friends, the one is Japanese and the other is an American who is studying Japanese. We had lunch of traditional Japanese foods, referring to the attached photo down below.

I like this type of food and enjoyed that. And I was so happy to see the clerk at the restaurant.

He is extremely kind; he took our order and spoke slowly for the learner from the U.S. Our friend was so pleased with his attitude and hospitality. We enjoyed the lunchtime there so much!

So, I would like you to know the place. If you have a chance, I would like you to go to see him with black glasses at SEISHINCHUO in Kobe. I wonder he may work for a part-time. But you can see the franchise restaurant everywhere in Japan.

Thank you for visiting my blog.