【 12 I Want To Your Hand 和訳 】

 

 

 

 

 

The Beatles

I Want To Your Hand

君の手を握っていたい

 

 

Oh, Yeah. I’ll tell you something, I think you’ll understand.

Oh, Yeah. 僕が君に何か伝えようとすれば それが君にも伝わる

 

When I say that something, I wanna hold your hand.

僕が君に何か伝えようとするとき 君の手を握っていたい

 

I wanna hold your hand.

君の手を握っていたい

 

I wanna hold your hand.

君の手を握っていたい

 

 

Oh, Please say to me, You’ll let me be your man.

Oh, 僕に伝えてくれませんか 僕を君の恋人にしてくれませんか

 

And please say to me, You’ll let me hold your hand.

僕に伝えてくれませんか 僕の手を握ってくれませんか

 

Now let me hold your hand.

今 僕の手を握ってくれませんか

 

I wanna hold your hand.

僕も君の手を握っていたい

 

 

And when I touch you, I feel happy inside.

僕が君に触れていると 心の奥で幸せを感じる

 

It’s such a feeling that my love.

それが僕の君に対する愛情

 

I can’t hide, I can’t hide, I can’t hide.

隠しきれない 隠しきれない 隠しきれない

 

 

 

Yeah, You got that something, I think you’ll understand.

Yeah. 君が僕に何か伝えようとすれば それが僕にも伝わる

 

When I say that something, I wanna hold your hand.

僕が君に何か伝えようとするとき 君の手を握っていたい

 

I wanna hold your hand.

君の手を握っていたい

 

I wanna hold your hand.

君の手を握っていたい

 

 

And when I touch you, I feel happy inside.

僕が君に触れていると 心の奥で幸せを感じる

 

It’s such a feeling that my love.

それが僕の君に対する愛情

 

I can’t hide, I can’t hide, I can’t hide.

隠しきれない 隠しきれない 隠しきれない

 

 

Yeah, You got that something, I think you’ll understand.

Yeah. 君が僕に何か伝えようとすれば それが僕にも伝わる

 

When I feel that something, I wanna hold your hand.

僕が君に何か伝えようとするとき 君の手を握っていたい

 

I wanna hold your hand.

君の手を握っていたい

 

I wanna hold your hand.

君の手を握っていたい

 

I wanna hold your hand.

君の手を握っていたい

 

 

【 The Beatles 1 】

【 I Want To Your Hand からの引用 】

 

 

 

【 レビュー 】

 

分かりやすいラブソングです!

僕が伝えたいことは何も言わなくても君に伝わると歌っておりますので、僕と君は一心同体の存在ということが、この曲のテーマになっているようです。最近ビートルズの曲を何曲か訳していますが、ビートルズの曲って歌詞が短い曲が多いような気もしています。昔の洋楽って、歌詞の長い曲は流行ってなかったのでしょうか??

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。