池のほとりのカエルの王子様

むかしむかし、あるところに、金持ちの娘が住んでいました。彼女はとても美しくて賢くて優しかったのですが、自分のことを世界で一番だと思っていました。彼女は自分よりも見劣りする人や物には目もくれず、自分にふさわしい王子が現れるのを待っていました。

ある日、彼女は庭で花を摘んでいると、池のほとりに小さな金の玉を見つけました。彼女はそれを手に取って眺めましたが、すぐに飽きてしまいました。それはただの金の玉で、彼女の美しさや才能には及ばないと思ったからです。彼女は金の玉を池に投げ捨てました。

すると、池からカエルが飛び出してきて、彼女に言いました。

「お嬢様、それは僕の宝物なんです。どうして捨ててしまうんですか?」

彼女はカエルを見て驚きました。カエルはとても醜くて汚らしくて気持ち悪かったからです。彼女はカエルに言いました。

「あなたの宝物?笑わせないでください。こんなつまらないもの、私には必要ありません。あなたみたいなカエルにはぴったりかもしれませんけど」

カエルは悲しそうに言いました。

「お嬢様、僕はカエルですけど、心は人間と同じなんです。あなたのことが好きになったんです。だから、僕と友達になってください」

彼女はカエルの言葉に怒りました。カエルが自分のことを好きだなんて、とんでもないことだと思ったからです。彼女はカエルに言いました。

「友達になるなんて、夢みるな。あなたなんか、私の靴の裏にもなれません。さっさと池に帰って、二度と私の前に現れないでください」

そう言って、彼女はカエルを蹴飛ばしました。カエルは池に落ちて、泣きながら言いました。

「お嬢様、僕は本当にあなたのことが好きなんです。あなたが僕を受け入れてくれなくても、僕はあなたを忘れませんよ」

彼女はカエルの声を聞き流して、庭を去りました。彼女はカエルのことなどすぐに忘れてしまいましたが、カエルは彼女のことをずっと思い続けました。

それからしばらくして、娘に王子が現れました。彼はとても美しくて勇敢で優しくて、彼女のことを愛してくれました。彼女も彼のことを愛しました。二人は結婚することになりました。結婚式の日、彼女は白いドレスを着て、彼の腕に寄り添いました。彼は彼女に言いました。

「あなたは世界で一番美しい女性です。あなたと一緒になれて、僕はとても幸せです」

彼女は彼に言いました。

「あなたは世界で一番素敵な男性です。あなたと一緒になれて、私もとても幸せです」

二人は幸せそうに笑いました。しかし、そのとき、池のほうからカエルの声が聞こえました。

「お嬢様、おめでとうございます。あなたは幸せになりましたね。でも、僕はあなたを忘れませんよ。僕はいつまでもあなたのことを愛していますよ」

彼女はカエルの声を聞いて、思い出しました。あの日、彼女が池に捨てた金の玉と、彼女を好きだと言ってくれたカエルのことを。彼女はカエルに対してしたひどい仕打ちを後悔しました。彼女は王子に言いました。

「あなた、ちょっと待っててください。私、あのカエルに謝りたいのです」

彼女は王子の手を離して、池のほとりに走りました。カエルは彼女を見て、喜びました。

「お嬢様、あなたが来てくれたんですね。ありがとうございます」

彼女はカエルに言いました。

「ごめんなさい。あの日、私はあなたにひどいことをしました。あなたの宝物を捨てたり、あなたを蹴ったりしたのです。本当に悪かったのです。でも、今はわかりました。あなたは私にとって大切な友達なのです。だから、私と友達になってください」

カエルは涙を流しながら言いました。

「お嬢様、本当ですか?僕と友達になってくれるんですか?」

彼女はカエルに言いました。

「本当です。あなたと友達になりたいのです」

そう言って、彼女はカエルに優しくキスをしました。すると、不思議なことが起こりました。カエルは光に包まれて、美しい王子に変わりました。彼は彼女に言いました。

「お嬢様、ありがとう。あなたのキスで、僕は魔法が解けました。僕は昔、魔女に呪われてカエルにされてしまったんです。僕を愛してくれますか?」

 

カエル

 

 Frog prince by the pond

Once upon a time, there lived a rich girl. She was very beautiful, smart and kind, but she thought she was the best in the world. She didn't pay attention to anyone or anything that was inferior to her, and she was waiting for a prince worthy of her to appear.

One day when she was picking flowers in her garden, she found a small golden ball by the pond. She picked it up and looked at it, but soon she got bored. Because I thought it was just a ball of gold and she couldn't match her beauty or her talent. She threw the golden ball into the pond.

Then a frog jumped out of her pond and she said to her,

"Miss, that is my treasure. Why would you throw it away?"

She was surprised to see the frog. Because frogs were very ugly, dirty, and disgusting. she said to the frog.

"Your treasure? Please don't make me laugh. I don't need something so boring. It might be perfect for a frog like you."

The frog said sadly.

"Miss, I'm a frog, but my heart is the same as a human's. I've fallen in love with you. So please be my friend."

She was angry at the frog's words. She thought it was incredible that a frog could love her. she said to the frog.

"Don't dream of being my friend. You can't even be the sole of my shoe. Just go back to the pond and never appear in front of me again."

So she kicked the frog away. The frog fell into the pond and she cried and said,

"Miss, I really like you. Even if you don't accept me, I won't forget you."

She ignored the frog's voice and left the garden. She quickly forgot about the frog, but the frog kept thinking about her.

After some time, a prince appeared to her daughter. He was so beautiful and brave and kind and loved her so much. She loved him too. The two decided to get married. On her wedding day, she wore a white dress and snuggled into his arms. he said to her.

"You are the most beautiful woman in the world. I am so happy to be with you."

she said to him.

"You are the most wonderful man in the world. I am so happy to be with you."

They both laughed happily. But at that moment, I heard a frog's voice coming from the pond.

"Congratulations, young lady. You are now happy. But I will never forget you. I will always love you."

She heard the frog and remembered. About the gold ball she threw into her pond that day, and the frog who told her he loved her. She regretted the terrible treatment she had done to the frog. she said to the prince.

"Please wait a moment. I want to apologize to that frog."

She let go of the prince's hand and ran to the edge of the pond. When the frog saw her, he was happy.

"Miss, you came. Thank you."

she said to the frog.

"I'm sorry. I did something terrible to you that day. I threw away your treasure, I kicked you. It was really bad. But now I understand. You are important to me." I'm your best friend. So please be my friend."

The frog said with tears in his eyes.

"Miss, is it true? Will you be my friend?"

she said to the frog.

"It's true. I want to be friends with you."

So she kissed the frog gently. Then something strange happened. The frog was surrounded by light and turned into a beautiful prince. he said to her.

"Thank you, young lady. Your kiss broke the spell on me. A long time ago, I was cursed by a witch and turned into a frog. Will you love me?"

!!