Dumb Blonde - Avril Lavingne ft. Nicki Minaj

 

まさかAvrilが復活してこの方とコラボするとは思ってませんでした!

 

もう昔のロック路線とは違って、新しい道を進んでいますが

 

どちらのテイストも彼女の歌唱力があれば大丈夫ですよね

 

これからも応援しています。

 

そういえばNickiの地毛ってブロンドなんですかね?笑

 

 

 

[Chorus, Avril Lavigne]

I ain't no dumb blonde

私はバカなブロンドじゃない

 

I ain't no stupid Barbie doll

脳なしのバービー人形とは違うの


I got my game on

ほらゲーム開始


You gon' watch me, watch me, watch me prove you wrong

そっちが間違いだと証明してあげる

 

 

 

[1st Verse]

Well, there you go again tellin' me where I belong

また私の在り方をしつこく教えてくる

 

You put me on the bench, don't think that I can play strong

放っておかれたけれど、私はそれでも強気でいられる

 

So quick to condescend, well, you think I'm empty, I'm not

すぐに私を下に見る、空っぽの人間じゃないのよ

 

You won't be so confident when I'm crushin' you from the top 

私がはるか上から見返すとき、あなたはきっと弱気なはず

 

I'm a babe, I'm a boss and I'm makin' this money 

結構稼いでるのよ

 

I can flip like a switch and I cut like a blade (Try to get it now)

スイッチみたいに気を変えて、刃物みたいに鋭いの(捕まえてみて)

 

I can sting like a bee, but I'm sweeter than honey

蜂みたいに刺すけれど、はちみつよりも甘いの

 

And I'm quick as a whip so get outta my way

鞭のように素早いから、早く道を空けてよ

 

 

 

 

[Chorus]

I ain't no dumb blonde

私はバカなブロンドじゃない

 

I ain't no stupid Barbie doll

脳なしのバービー人形とは違うの


I got my game on

ほらゲーム開始


You gon' watch me, watch me, watch me prove you wrong

そっちが間違いだと証明してあげる

 

I ain't no dumb blonde

馬鹿なブロンドじゃない


I am a freaking cherry bomb

私は真っ赤な爆弾よ


I'll be your icon

あなたの憧れになってあげる


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

そっちが間違いだと証明してあげる

 

Stand up everybody

みんな立ち上がって


Get up, say it loud

大声で叫ぶの


We're bombshells raisin' hell now

私たちは大騒ぎをする最高の女


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

見ていたらあなたが間違ってることに気づくわ

 

Stand up everybody

みんな立ち上がって


Get up, say it loud

大声で叫ぶの


We're bombshells raisin' hell now

私たちは大騒ぎをする最高の女


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

見ていたらあなたが間違ってることに気づくわ

 

 

 

 

[2nd Verse]

Well, there you go again, you're talkin' down on me

またあなたは見下したように話す


I may look innocent, don't underestimate me

ピュアに見えるかもしれないけど、私の事舐めないで


I'm gold, I'm platinum, don't you know I'm outta your league?

私は金、プラチナ。あなたと釣り合わないって分からない?


Step back, your time is up, sit down, I'm takin' the lead

後ろに下がって、もう時間切れよ、座って、私がリードしてあげるから

 

I'm a babe, I'm a boss and I'm makin' this money 

結構稼いでるのよ

 

I can flip like a switch and I cut like a blade (Try to get it now)

スイッチみたいに気を変えて、刃物みたいに鋭いの(捕まえてみて)

 

I can sting like a bee, but I'm sweeter than honey

蜂みたいに刺すけれど、はちみつよりも甘いの

 

And I'm quick as a whip so get outta my way

鞭のように素早いから、早く道を空けてよ

 

 

 

 

 

[Chorus]

I ain't no dumb blonde

私はバカなブロンドじゃない

 

I ain't no stupid Barbie doll

脳なしのバービー人形とは違うの


I got my game on

ほらゲーム開始


You gon' watch me, watch me, watch me prove you wrong

そっちが間違いだと証明してあげる

 

I ain't no dumb blonde

馬鹿なブロンドじゃない


I am a freaking cherry bomb

私は真っ赤な爆弾よ


I'll be your icon

あなたの憧れになってあげる


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

そっちが間違いだと証明してあげる

 

Stand up everybody

みんな立ち上がって


Get up, say it loud

大声で叫ぶの


We're bombshells raisin' hell now

私たちは大騒ぎをする最高の女


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

見ていたらあなたが間違ってることに気づくわ

 

Stand up everybody

みんな立ち上がって


Get up, say it loud

大声で叫ぶの


We're bombshells raisin' hell now

私たちは大騒ぎをする最高の女


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

見ていたらあなたが間違ってることに気づくわ
 

 

 

 

[3rd Verse]
Yo, I ain't playin', but I won the cup

競ってるわけじゃないけど私の勝ちね


Came through heavy on it in the Bentley truck

争いの渦中をBentleyのトラックで突き進んできた


It was me, young Avril, security tucked

私よ、若かりしAvril、警備員を配置してある


In the back just in case one of y'all run up

あなた達が変な行動を起こさないように。


One of y'all, um, um, all of y'all be stuck

だから襲っても無駄なの


When you see a young queen in the flesh, what's up?

この若い女王を見たらどうなるのかしら?


All the hatin' you was doin' got the Barbie poppin'

あなた達が嫌って叩いてくれたおかげでバービーは輝けるの


Now all of them wanna be a Barbie, I'm watchin'

みんな私達みたいなバービーになりたいのね。私はその光景を見ている


But you never gon' stop me, never gon' top me

でも私は止められないし、私を上回ることは出来ない


Millions on millions, they never gon' dock me

100万、さらに100万、私を縛るものもないのね


I am the prototype, the pinkprint

私は模範、pinkprint (Nickiの過去のアルバム名です)


And no, I don't want no frauds, wink, wink
詐欺りたいなんか思っていないわ

 

 

 

 

[Chorus]

I ain't no dumb blonde

私はバカなブロンドじゃない

 

I ain't no stupid Barbie doll

脳なしのバービー人形とは違うの


I got my game on

ほらゲーム開始


You gon' watch me, watch me, watch me prove you wrong

そっちが間違いだと証明してあげる

 

I ain't no dumb blonde

馬鹿なブロンドじゃない


I am a freaking cherry bomb

私は真っ赤な爆弾よ


I'll be your icon

あなたの憧れになってあげる


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

そっちが間違いだと証明してあげる

 

Stand up everybody

みんな立ち上がって


Get up, say it loud

大声で叫ぶの


We're bombshells raisin' hell now

私たちは大騒ぎをする最高の女


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

見ていたらあなたが間違ってることに気づくわ

 

Stand up everybody

みんな立ち上がって


Get up, say it loud

大声で叫ぶの


We're bombshells raisin' hell now

私たちは大騒ぎをする最高の女


Watch me, watch me, watch me prove you wrong

見ていたらあなたが間違ってることに気づくわ