Kimono!! | Angela Maki's official blog Powered by Ameba

Kimono!!


I went to my good friend's wedding today. ワンピース

I wore this beautiful kimono that I love. ドキドキ

I love wearing a kimono. I wish I could wear one everyday!

This kimono was given to me from my grandmother who really loves kimonos. ラブラブ

She has so many different kinds of kimonos.

Each kimono usually have an obi, nagajiban which you wear inside of kimono,

sandals and a bag to go with to match the color.

Kimonos are one of the things that I love and admire about Japanese culture.

So any chance I could wear kimono, I love to wear one. ラブラブ!

Today, I got my hair done by my friend, Koderasan. べーっだ!

I like how he did my hair. It's really different and fun!


Angela Maki's official blog Powered by Ameba


今日は私のお友達の結婚式。クラッカー

私の大好きな、美しい着物を着ての結婚式。わくわくです!にひひ

着物を着るのって、大好き!! ラブラブ! 本当、毎日でも着たいぐらい。

今日着た着物は、着物が大好きな私のお婆ちゃんからのプレゼント。プレゼント

お婆ちゃんは幾つもの着物を持っていて、私はそれを見ながらいつもうっとりしちゃうの。

着物には、その着物の色に合う帯と長じばんと草履とバッグがあって。

それこそ揃えるのが大変だけど、全てを一つの物に統一させるというのは、日本!って感じがします。

日本の文化の中でも私が大好きで感心するのが、着物。

だからこそ、チャンスがあればいつでも、何度でも着たいのが着物。ブーケ2

まず始めに髪の毛!

今日は、お友達の小寺さんにセットをしてもらいました。

さすが、小寺さん。ユニークで素敵な髪型に仕上げて下さいました。チョキ

いつも、ありがとうございます!! かお




This is the nagajiban, a beautiful red.

これが、長じばん。美しい赤


$Angela Maki's official blog Powered by Ameba


I love this piece so much that I want to wear it and go out!

私はこの長じばんが大好きで、もうこれだけで着たいぐらい!! チューリップオレンジ


I believe this flower is called Tsubaki.

A beautiful flower which has an oil to make your hair silky and smooth.


Angela Maki's official blog Powered by Ameba


椿のお花柄。

ちなみに私は椿油を以前撮影前に髪を奇麗にしようと思って、髪の毛全体につけてしまい

ベトベトになってしまいました。。むっ



I got my obi in Kawarimusubi today. There are many different ways to tie your obi.

今日の帯は、変わり結び。 帯の締め方にも色々あって、本当着物は奥が深い!合格


Finally everything is done!

全て終わりました!べーっだ!


Angela Maki's official blog Powered by Ameba



When I went to the wedding, I saw a Japanese traditional style of the wedding for the first

time in my life. It was breathtaking... ラブラブ!

結婚式に行ったら日本式の神殿で行われていて、初めて私はこの日本式の結婚式を見たのですが

もうあまりにの美しさにため息が。。かお


Angela Maki's official blog Powered by Ameba


My friend had a Japanese style wedding at first then she changed her wear two times after

that for the party.

日本式の挙式の後には、お色直しを二回行い。


Angela Maki's official blog Powered by Ameba



In every dress she looked truly beautiful.

She had this glow, a happiness glow from her inside that was more beautiful than her dress.

どのドレスに着替えても、本当に美しくて。

どんなドレスよりも彼女の中身から出てくる輝きの方が輝いていました。宝石白


Angela Maki's official blog Powered by Ameba



This is my second wedding that I've went to this year.

I love going to a wedding because you can feel the happiness and the love. ニコニコ

I wish all of you for a lot of love and a happy journey...

私は今年、二回結婚式に参加させて頂きました。

結婚式に幾度に、その場にいるだけで幸せな気分になり愛を感じられて。。

ありがとうございます。

そして、お二人のこれからが愛と幸せに溢れた人生でありますように。。ラブラブ


Angela Maki's official blog Powered by Ameba


Congratulations!

おめでとうございます!! クラッカー