まだ解決してはいませんが、有益な情報を見つけました。


レジストリエディタから修復するものです。
(ソース:Microsoft offers a Fix for Windows 10 Store’s ‘Server Stumbled’ Issue, Error Code 0x80072EFD
1/9/2015 http://techdows.com/2015/09/microsoft-offers-a-fix-for-windows-10-stores-server-stumbled-issue-error-code-0x80072efd.html)


手順

1. レジストリエディタを開く(Windowsキー + Rキーの同時押しをして、実行の許可をする)

2. レジストリエディタで

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles
まで階層を進めます。

‘Profiles’を右クリック -> アクセスの許可 -> 詳細設定に行き

子オブジェクトのエントリの許可すべてを・・・にチェックして、OKしてレジストリエディタを閉じます。

3. コンピュータを再起動します。

これで完了


のはずなのですが、私のPCではまだ同じエラーがでます。
詳細設定をもう一度開いて見てみると、選択してOKまたは適応を押すと自動的にチェックが外れてるみたい。。

人によってはこれで直るのかな?


結局、面倒くさいので直すのをあきらめました笑
そんなに使わないですしね。


このソースの記事が書かれたのは半年前なので、半年前ならこれで直ったのかな。
どうやら、2月半ばのwindows update以降ストアアプリが開けないので、そのせいだと思いますが。

他に試したもの

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_store/unable-to-launch-windows-store-error-0x80072efd/1db66937-3265-407f-9afa-5119adaf90df?auth=1

wsresetでキャッシュの削除
トラブルシューティング
CMD(管理者)で

dism /online /cleanup-image /restorehealth

Enter

sfc /scannow

Enter
問題がなければ

powershell

Enter

Get-AppXPackage -AllUsers |Where-Object {$_.InstallLocation -like "*SystemApps*"} | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Enter
再起動

他にも
コンピュータの時間を数時間未来に設定して、その時間になったら現実の時間とコンピュータを合わせる
なんてオカルじみた方法もあるらしいけど、直った人もいるとか。以前のバージョンなら直ったと思うけど、面倒なのでやってません。笑

0x80072EFDは以下の問題で引き起こされる
・ネット通信を伴うインターフェスプロセスまたはアプリケーション
・コンピュータのリソースの問題(ネットワークアダプタドライバなど)
・インターネットが高い活動レベルにある
・Recoverable databaseのエラー <-これ何かわからんww

何かわかったらここに更新します。


Check your connection, Error code is 0x80072EFD: Windows Store error
2016/2/26付の記事に解決策が乗っていました。
面倒くさいから英語のまま貼っておきます。そのうち日本語に直します。笑

1] If could be a temporary issue with Windows Store itself. Refresh the page after a while and see if it works.

2] Make sure you have the latest Windows Updates installed on your Windows 10 system.

3] Disable your firewall and antivirus and see if it works.

4] Using an administrator account on the affected machine, open the registry editor and navigate to the following key

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\C urrentVersion\NetworkList\Profiles
Right click on Profiles key and go to Permissions. Click Advanced.

Now check the ‘Replace all child object permission entries with inheritable permission entries from this object’ and click Apply.

Restart your Windows computer.

Try connecting to the Store again and see if it helps.

5] Run the built-in Windows troubleshooters like Network Adapter Troubleshooter and Internet Connection Troubleshooter and see if it helps.

6] Check the System Date and Time Zone on your computer. Make sure it is correct.

7] Reset Windows Store Cache.

8] If you are using a proxy connection, then disable proxy and see if it works. To disable proxy, open Internet Explorer > Tools > Internet Options > Connections tab > LAN settings > Uncheck Use Proxy server > Apply.

If this does not work you may want to reset your Proxy using the reset proxy command to reset the WinHTTP proxy to Direct. Type the following in an elevated command prompt window and hit Enter.

netsh winhttp reset proxy
9] Delete the contents of the Software Distribution folder.

10] If the accompanying error code is different, try these suggestions:

80072EFF : This indicates that TLS is disabled, and should be re-enabled. So you need to enable TLS. T do this, open Settings > Network and Internet. Select Wi-Fi and click on Internet Options. Click on the Advanced tab and go to the Security section. Ensure there is a check mark next to Use TLS 1.2. Select Apply/OK.
801901F7 : This error code indicates the Windows Update service is not running. Use these steps to re-enable it. Re-enable it via Services.msc. Set the service on Automatic.
If nothing helps, you may want to consider the Refresh This PC option. Also check out if anything here The Server stumbled, We all have bad days helps you.


https://www.quora.com/How-do-I-fix-the-error-code-0x80072efd-in-Windows-10-store