第7回SGLIミーディング活動報告 | 慶應義塾志木高等学校 SGLI(Student Global Leadership Institute)

第7回ミーティング 活動報告

こんにちは、小野有人です。7月21日のミーティングを報告します。今回はSGLI参加者が学校ごとに作った健康推進ビデオと、タレントショービデオを全員で鑑賞しました。その後、約6人のグループに分かれ4つのトピックについてディスカッションをしました。

 

外国校が作成した健康推進ビデオは非日常的で、ポップ音楽が多く活用されていたことが印象に残りました。タレントショーでは全ビデオの半分を閲覧し、ジャグリング、車のスケッチ、手品など私生活の一面を知るきっかけとなり、とても楽しめました。

 

最後に行ったディスカッションは、ワクチンを無駄にしてしまった医師の解雇など、実際にあった出来事について意見を出し合いました。その後グループの意見を代表が述べました。

 

次で最後だということもあり、カジュアルな雰囲気で会議ができ、私自身も楽しく参加できたと思います。

 

Hello, this is Aruto Ono. I would like to report on Meeting on July 21st. This time, we all watched the health promotion videos, and the talent show videos made by SGLI participants from each school. After that, we were divided into groups of about 6 people and discussed 4 topics.

 

The health promotion videos created by foreign schools were extraordinary, and the use of pop music was unique. At the talent show, we watched half of all the videos, and it was a great opportunity to learn about the aspects of their personal life such as juggling, car sketches, and magic tricks.

 

Finally, we discussed 4 incidents, such as the dismissal of a doctor who wasted the vaccine. After that, the representative expressed the opinion of the group.

 

Since it was the next and last time, we were able to have a meeting in a casual atmosphere. I myself enjoyed participating a lot!