2017-02-13 23:16:44

「ニュース女子」騒動と朝日社説 “News Girls” Controversy and...

テーマ:ニッポンの新常識

「ニュース女子」騒動と朝日社説
慰安婦の「大誤報」反省せず、現在進行形で海外にたれ流し

“News Girls” Controversy and Asahi Newspaper Editorial
No Contrition for False Stories about Comfort Women Still Circulated Abroad

http://www.zakzak.co.jp/society/domestic/news/20170204/dms1702041000002-n1.htm

 

【ニッポンの新常識】Common Knowledge Revisited 102


[For the information of foreign readers, Norikoe Netto is a citizens organization dedicated to eradicating hate speech and racism against Korean residents of Japan. Shin Su-gok is a third-generation Korean resident (non-citizen) of Japan, and is the nominal head of this organization. This organization has participated in anti-U.S. base demonstrations in Japan on the theory that the existence of the U.S. military bases is discrimination against the so-called Okinawan ethnic minority, a distinction which is not supported either in fact or in public opinion.


The Asahi Newspaper over a period of years published unsubstantiated, and thereafter thoroughly discredited, accounts of the so-called forced conscription by the Japanese military of Korean women to serve as prostitutes for Japanese troops during World War II. While retracting the offending accounts, it has not offered an apology.]


 朝日新聞は1月28日の社説で、東京MXテレビで放送しているDHCシアター「ニュース女子」の沖縄取材を批判した。社説は冒頭から飛ばしている。
 Asahi Newspaper, in an editorial on January 28th, criticized a DHC Theater “News Girls” broadcast on Tokyo MX Television. I will delete the first part.

 


 《事実に基づかず、特定の人々への差別と偏見を生むような番組をテレビでたれ流す。あってはならないことが起きた。》
 “Running a program which is not based on fact and which creates prejudice and discrimination against specific people should not have occurred.”

 


 朝日に、東京MXテレビやDHCシアターを批判する資格がないことは後ほど説明する。引き続き、社説を引用する。
 I will explain later why Asahi Newspaper has no standing to be criticizing Tokyo MX TV or DHC Theater. The editorial continues as follows.

 


 《反対運動を支援してきた市民団体「のりこえねっと」の辛淑玉(シンスゴ)さんは、番組で「運動を職業的に行っている」などと中傷されたとして、放送倫理・番組向上機構(BPO)放送人権委員会に人権侵害を申し立てた。》
 “Shin Su-gok of the citizens group ‘Norikoe Netto’ [Overcome Network], which has been supporting the opposition movement [in Okinawa], has filed a complaint with the Broadcasting Ethics and Program Improvement Organization (BPO) broadcast human rights committee alleging human rights violations.

 


 沖縄・高江のヘリパッド工事は、北部訓練場の7543ヘクタールのうち、4010ヘクタールを返還する目的で行われた。日米双方が希望する「基地の返還」に必要な工事だった。それを日米いずれの国籍も持たない人物が問題視していた。疑問を持つメディアがあることも理解できる。
 In the Takae district of Okinawa, helipads have been constructed so that [U.S. military] control of 4,010 hectares of the 7,543 hectare [U.S. Marine] Northern Training Area could be released. This construction was necessary so that the “base could be returned to Japanese control” as desired by both Japan and the U.S. Some persons not possessing either Japanese or U.S. citizenship have regarded this as a problem. I can understand that some portions of the media have questions.

 


 動画サイト「ユーチューブ」にアップされた動画を見ると、辛氏は反対運動に在日朝鮮人らが含まれていることを認めていた。ヘリコプターで高江に物資を運ばれることに対し、「みんなで風船飛ばそう」「グライダー飛ばしたり」などと語っていた。ヘリが墜落したらどうするのか。
 In a video posted on YouTube, Shin has admitted that some Korean residents of Japan were included in the opposition movement. Regarding helicopters ferrying supplies to Takae, she advocated the “release of balloons” or “sending [obstuctionist] gliders aloft.” What if this were to cause a helicopter crash?

 


 高江や辺野古に住む住民の中には、県外者による過激な反対運動を迷惑だと訴える人もいる。また、辛氏が共同代表を務める「のりこえねっと」が「市民特派員」を募集する際、往復の飛行機代相当の5万円を支給すると告知していたことは事実である。
 Some residents of Takae complain that extreme opposition activities by people from outside Okinawa Prefecture are trouble. It is a fact that Norikoe Netto,” of which Shin is a joint representative, recruited “special activists” who were offered round-trip airfare [to go to Okinawa and participate in opposition activities] in the amount of 50,000 yen.

 


 さて、朝日社説の締めである。
 Now for the summation of the Asahi Newspaper editorial.


 《対立をあおり、人々の間に分断をもたらすことに放送を使う行いは、厳しく批判されなければならない。》
 “Using broadcasts to incite friction or create divisions among the people must be vigorously denounced.”

 


 オーストラリアで慰安婦像設置を阻止した、住民組織AJCNの山岡鉄秀代表の調査を受けて、私も1月26日付の朝日の英字サイトを確認した。
 Pursuant to the research of Tesuhide Yamaoka, who succeeded in stopping the construction of a comfort woman statue in Australia, I took a look at the Asahi Newspaper English site of January 26th.

 


 朝日は、日本語では単に「慰安婦」と書く部分を、英語では「women who were forced to provide sex to Japanese troops」(日本兵にセックスを強制された女性)と表現していた。
 In Japanese, the Asahi Newspaper refers to these women only as “comfort women,” but in English they are referred to as “women who were forced to provide sex to Japanese troops.”

 


 慰安婦報道の「大誤報」を反省しておらず、「事実に基づかず、日本人への差別と偏見を生むような英語記事」を、現在進行形で海外にたれ流しているのではないか。私は、朝日こそが「あってはならない新聞」として、厳しく批判されなければならないと思う。
 Asahi shows no contrition for its false reports on comfort women, but rather continues to spread abroad “English which incites discrimination and prejudice against Japanese people without any basis in fact.” I think the Asahi Newspaper itself is the one who should be the object of criticism here.

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

ケント・ギルバートの「引用・転載・拡散禁止!」FBP:https://goo.gl/hDtbA5
まぐまぐメルマガ登録:http://www.mag2.com/m/0001655307.html
Official Home Page 公式サイト:http://www.kentgilbert.com/
Official Blog 公式ブログ:http://ameblo.jp/workingkent/
Twitter ツイッター: https://twitter.com/KentGilbert01
Kent Channel ケント・チャンネル:https://www.youtube.com/channel/UCkRaXYnq-O_b82Yz_ASRLwA
放送法遵守を求める視聴者の会:http://housouhou.com/

 

ケント・ギルバートさんの読者になろう

ブログの更新情報が受け取れて、アクセスが簡単になります

コメント

[コメントをする]

13 ■こいつだった➡コンバトラーV





コンバトラーVよ! オマエが帰れ

12 ■こら dankai4906

オマエが日本に居るならオメ~こそ半島に帰ろよ !

11 ■資格が無いと言うあなたこそ資格が無いのでは?

日本にわざわざ住み続け役人の書いた文章すらまともに読めない(うんぬんをでんでんの件)安倍晋三の政権擁護をし
祖国米国の有利になる様に日本人をだまし続けているケント氏が
朝日を批判する事自体お笑いなんですがね
軍事マニアで戦争マニアの井上と意見が合うらしいですが
そんな方が朝日批判なんて説得力0です
それともトランプ氏の様に俺の言う事が絶対で他者の意見はクズだとお考えか?
ケント氏が言う様に日本はまがいなりにも民主主義国家だ
犯罪者には発言権が無いと言うならこの国はケント氏が住む価値の無い国と言う事だ
どうぞ一刻も早く米国へお帰り下さい
go home mr.ケント

10 ■ケントさんいつもありがとうございます。

またニュース女子に出て下さい
楽しみにしてます(*^▽^*)

9 ■こんばんは☆

いつも応援しています(*^▽^*)

ケントさんにはぜひ日本の外務大臣になって頂きたいです

8 ■拝読しています

いつも興味深く読ませていただいています。
今回の英訳でちょっとお尋ねします。
「社説は冒頭から飛ばしている。」が"I will delete the first part."と訳されているように思いますが、整合性がないのではないでしょうか。

7 ■hello there

米国がマッハ20の飛行実験を成功させて
中国がマッハ10の飛行実験を成功させてるのに我が国の財務省は
宇宙航空研究開発機構 JAXAが日本も必要だから
研究予算出して呉れと言ったら
財務省に要求を撥ねられたと言われてる・・
如何に問題の有る財務省か
今現在の金融政策一つとってもあのザマなので
米国の政権変更時3000人の入れ替えは
難しくても我が国も省庁役人の入れ替えは
行わなければ為らないと思います。

6 ■hey

今の文科省の天下りでは
何も民間に天下らなくても
省庁に必要な部署を作ればいいのではないでしょうか。
朝日新聞を潰す課とか
在日反日を叩き潰す課とか
背乗り(在日通明を隠れ蓑にして日本人に成り済ます)対策課とか
ユニセフ、ユネスコ対策課とか
共産党解体課とか腐る程作れます笑
外務省は反日の創価学会員の巣なので
こ~ゆうのは
外局に置くか新設が好いと思います。
又それらをちゃんと
評価する機関も必要になるでしよう。
又 怠けるからね笑
中国共産党を悪く言われてるが
しかし
日本の官僚や政治家は
コイツラの三分の一も仕事をしてないだろうと思われます・・

5 ■hi

我が国の政治家は怠け者が多いので其の為に少数の
真面目な政治家に負担がかかるのと
官僚は如何にして仕事をサボって
給料を沢山貰えるかを競ってるので
ドンパチになる直前にサイバー戦争では
周回遅れのサイバーセキュリテイと言うより
全くセキュリテイが成ってないので
社会のインフラはずズタズタにされて
戦争どころではなくなるだろう・・

4 ■無題

 例の像を何と呼ぶか。「少女像」「慰安婦像」「売春婦像」「虚偽の慰安婦像」「キャンプフォロワー」「フェイクキャンプフォロワー」 いずれにせよ、あの像のモデルは慰安婦ではありません。
http://ameblo.jp/kujirin2014/entry-12238444149.html

 

3 ■無題

1970年10月21日に、朝日新聞の広岡知男社長は新聞協会主催研究会で 「中国の意向に沿わない記事は書かない」と明言 しています。中国共産党のプロパガンダ機関 新華社 の日本支局は、朝日新聞東京本社の社屋内にあったことがあります。東亜日報 は 朝日新聞と同じ住所 です。
ニューヨークタイムズ東京支局は朝日新聞東京本社の中にあります。

2 ■資源の無駄赤日新聞

英語に疎い私はケントさんが日本語に訳す事で 腐れ新聞の悪辣さを知ることが出来るわけですね。有り難う御座います。
今後とも発信して下さい。期待しています。

1 ■無題

「反日デマでっち上げ新聞=朝日新聞」を潰すのは、日本人の責任です!

コメント投稿

コメントは管理者により確認されています。
掲載されない場合もありますので、あらかじめご了承ください。

Ameba芸能人・有名人ブログ

芸能ブログニュース

      ランキング

      • 総合
      • 新登場
      • 急上昇
      • トレンド

      ブログをはじめる

      たくさんの芸能人・有名人が
      書いているAmebaブログを
      無料で簡単にはじめることができます。

      公式トップブロガーへ応募

      多くの方にご紹介したいブログを
      執筆する方を「公式トップブロガー」
      として認定しております。

      芸能人・有名人ブログを開設

      Amebaブログでは、芸能人・有名人ブログを
      ご希望される著名人の方/事務所様を
      随時募集しております。

      Ameba芸能人・有名人ブログ 健全運営のための取り組み