★和訳 The Only Exception / Paramore | 洋楽和訳ブログ Save Rock and Roll







When I was younger I saw my daddy crying
and curse at the wind.
He broke his own heart and I watched
as he tried to reassemble it.


子供の頃パパが泣きながら怒って
自分の傷ついた心を治そうとしてるのを見たわ

And my momma swore

that she would never wed herself again.
And that was the day that I promised
I'd never sing of love if it does not exist.

ママは言ってた
「この事は絶対に忘れないわ。」って
その言葉を聞いて子供の私は誓ったの
一生愛の歌なんて歌わないって

Well Darling,
You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.

だけどね、ダーリン
あなたに歌う愛だけは違う
あなたは私の特別だから
あなたに出会ってから私は変わったの
あなたは私の両親とは違う 特別な人


Maybe I know somewhere
deep in my soul
that love never lasts.
And we've got to find other ways
to make it alone.
Or keep a straight face.
And I've always lived like this
keeping a comfortable distance.
And up until I sworn to myself 
that I'm content with loneliness.

<a href="http://www.lovecms.com/music-paramore/music-the-only-exception.html">The Only Exception 歌詞<a>-<a href="http://www.lovecms.com">Loveの歌詞<a>

Because none of it was ever really worth the risk.

終わらない愛なんて無いってあの時知ったわ
一生変わらずに愛してくれる人なんていないんだから
一人で生きていく道を探さなくちゃって
ずっとそう思って生きてきたの
いつだって誰とも楽な距離をとって
一人でも大丈夫だって言い聞かせて
愛にリスクを背負う価値なんて無いって思ってたの

Well you are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.

だけどね、ダーリン
あなただけは違ったわ
あなたは私の特別だから
あなたに出会ってから私は変わったの
あなたは私の両親とは違う 特別な人


I've got a tight grip on reality,
but I can't let go of what's in front of me here.
I know you're leaving in the morning 
when you wake up.
Leave me with kind of proof its not a dream.

終わらない愛なんて無いって分かってたはずなのに
今目の前にあるものを手放したくない
きっと朝になったらあなたはもういないけど
夢じゃ無かったと証明してほしいの
あの愛が嘘じゃなかったと分かるように
私に何か残していって


You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.

あなただけは違う
あなたは私の特別になったの
あなたに出会ってから私は変わった
あなたは私の両親とは違う 特別な人

You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.
You are the only exception.

あなただけは違う
あなたは私の特別になったの
あなたに出会ってから私は変わった
あなたは私の両親とは違う 特別な人