単純に日記をつけてても効果がない、 

毎日目標を書くことが決定的。


とにかく今日からつけよう。


そして日本人だけじゃなく世界中の人が


夢をかなえると凄い世界になりそう。



AD

風邪にも負けず・・・

テーマ:

最近いろいろ忙しい。 そして風邪をひいて熱が出て


頭くらくらして のども痛いのにがんばってる。


そんな自分を認めてあげたい。


ところで株の情報

北越工業はかなり おすすめ 219円

ND4740  8円は買い

山水電気6793 20円 赤字

  [東京  18日  ロイター]
      2005年度第1四半期 (2005年1月1日-2005年3月31日)     注) カッコ内は前年比、△は赤字
                        05年度第1四半期  04年度第1四半期
  売上高   (百万円)              36             247
                             (-85.4%)
  営業利益 (百万円)            △33               5
  経常利益 (百万円)            △36               6
  当期利益 (百万円)            △36               5
  1株利益 (円)            △0.03            0.01

AD

トルストイの言葉

テーマ:
ロシアの文豪トルストイの言葉に
「一度も病気をしたことのない人とはつきあうな」
ってあった。
痛みを経験したことのない人は人の痛み
を理解しにくいから 
ってことなんやろうなあ。
何かのヒントになれば幸いです。
AD

他力本願

テーマ:

昨日読んだ本「生きるヒント2」の作者は五木寛之氏ですが


彼は親鸞の他力本願にパワーをもらってるみたいです。


他力というとあまり聞こえはよくないですが、深く知ると


そうではないということがわかってきます。


人間の力は大自然や、見えない何か大きな力の前では無力である。


だからほりえもんみたいな過信は禁物ですね。


瞑想したり、潜在意識の力を利用したり、ついてるっていう口癖


これも無縁ではなさそうです。

マイホームつくり

テーマ:

自分の家つくりに興味を持ち出してる。  もともと祖父が大工の棟梁だったから


その血が流れてるのかなあ(*^^*)


環境とエネルギー、そして自分の健康を考えて 


楽しみながらの家つくり。


サウナを作ったり太陽エネルギーを利用して・・・


ライブハウスやダンスフロア-もほしいなあ。


震災対策も万全にしたい。


予算は1000万で

生きるヒント 

テーマ:

電車の中で4冊の本と新聞赤旗を読んだ。

「生きるヒント2」五木寛之

「私のエネルギー論」池内了

「12の結婚」森村桂

「ニューヨークの24時間」千葉敦子


このGWは次郎とひろとよく遊んだべ(^^


JRの株価も気になるなあ  チェックしよっと


□メモ

東洋の注文 

やふーメールの確認

りえちゃんのブログ

親のブログ

尼崎JR事故

テーマ:

 AMAGASAKI, Hyogo Prefecture-Police investigating last week's fatal railway disaster suspect that even before the train reached a tight curve on the Takarazuka Line, it was showing serious signs of trouble.

Meanwhile, the death toll reached 107 over the weekend.

Sources said over the weekend that a number of passengers have told police that the train was shaking abnormally on the straight stretch leading to the bend where it derailed and crashed into an apartment building.

Passengers in the first car also said they felt the car tilt after it started shaking.

Police have also questioned 42-year-old conductor Masatoshi Matsushita.

Matsushita told police that he thought it strange that the driver had not applied the brakes even after passing under the Meishin Expressway where trains usually start to slow. He also said the train had been shaking unnaturally before it derailed.

Government and police investigators said that the train's high speed likely caused the first car's right wheels to lift off the tracks as it approached the curve.

Yuko Oshita, 46, who had been in critical condition after her miraculous rescue Tuesday from the wreckage, died Saturday of crush syndrome, a result of trauma to soft tissues due to prolonged severe crushing. Those injured stood at 460.

Sources said the curve where the accident took place became sharper eight years ago when West Japan Railway Co. realigned the tracks to connect with its Tozai Line.

The tracks originally ran in a straight line but were relaid in 1984, creating a curve with a 600-meter radius. In 1997, when the railway operator expanded the line's services, the tracks were shifted west and the curve's radius was halved to 300 meters.

Despite the sharper bend, train drivers were required to pare down travel times between Takarazuka and Amagasaki stations.

In December 2003, JR West services were further revised and Nakayamadera Station in Takarazuka, Hyogo Prefecture, was added to the Takarazuka Line's rapid service.

Even with the added stop, however, the schedule for some trains between Takarazuka and Amagasaki stations remained unchanged, the sources said.

A single stop usually adds 50 to 60 seconds to the journey, they added, leaving drivers to make up for the lost time with speed. While the speed limit at the site of the accident is 70 kph, a monitoring device recovered from the derailed train indicated it was traveling at 108 kph.(IHT/Asahi: May 2,2005)