椿ブログ

Dreaming to impact the world with Internet!
Wife of Brazilian:) Based in Tokyo, sometimes in Brazil, US. Interested in Jogging, Android, Live socially Make people more Happy!

メールはtsubaki.naokoあっとまーくgmail.comです、お気軽にどうぞ!



テーマ:

#adtechtokyo internacional at Sophia University Proud to be back! @ 上智大学 

{FBEDF465-EF2D-4833-B3B8-0F1019FD8590:01}

無事、Opening remarks, MCも、ミッションコンプリートしてきました。


久しぶりに来た上智は、建物が増えていました。

 Keynote : China is M.A.D. Country. Massive, Energy (missed A ), Dinamic. Growing digital marketing

 

 keynote: 1. Commerce Online is necessity. This is only way to get product. Increasing a lot! 

 

2. Mobile techology makes shopping easier. 

3. Content contents economy…Top celebrity EC⤴︎ 

 

Keynote : talking about Union Pay, many people using it. using data what they buy where to buy... Power of data.

 

Keynote : never have just Plan A. Prepare plan A, B C D E. Never have 100% accuracy if u come to Chinese market

Yamagata San from Unilever and Suzuki San from new balance. 

 

Next marketing stage is to engage deeply with app,So maybe have New balance shoes with Pokemon Go..

 

After Pokemon go, what I saw is... Fake app, community app, collaboration shoes, and monster ball battery, people starting writing book.

 

Global company is re investing to Japan for 2020.

 

[A-2] The hottest Global ad-tech Trends.

Yahoo, Applovin App as trend, trivago from Germany.. of TVCM 

Talking about Ad blocking. 27% of ad is blocked globally. 30% Germany. In Japan.. not yet coz Jp is mobile market too

reward video is popular, if u loose in the game, watch video and can play again. In app marketing see Pos install activity

I'm curious Tribago's TV marketing performance in Japan and if they are doing something special to market entry in JP

about Chaos map: player is suffering coz cutting price.. For marketer focus on digging one tool.

for2017, in app, Video. Gaming company is start using more. Integration. Search-video-channels..marketers need to connect

who wants to have coffee and snacks there is Seven Eleven, in 12gokan next to 2gokan 

 
 
AR Browser Blipper
blippar.com/ja/ Pokemon makes AR more popular. AR can Guide, coupon, etc.

 Gackt' s CD AR, He apeara and start talking. I'm impressed Gackt using this kind of technology. I see Pokemon is so simple

 

Ve interactive, Thomas. I had lunch together, he likes curry rice :) 

 

In the point of view at Facebook commerce, customer doesn't go to website...

 

 

C3 introduction of Japanese adtech Chaos map

I believe this session is for adtech otaku. 

Japanese doesn't take risk so they need case study and 100% commit for cpa. But it's very difficult. So free tryal 30days

The adtech category which grow in these years... Ad verification, Viewability. By @hirokonkon

It doesn't seem jp market is attractive for vender...different culture.

 

 

B4 [B-4] Digital Marketing Trends for South East Asia Mobile, Internet penetration is growing. 

I asked about facebook commerce, in SEA. but facebook person wasn't familier with it..

 

[A-5] Marketing Strategies for the Future HIS : growth of robot hotel 

Smart watch is getting popular. Even my brother has. Glass, wear, Sneaker, implants... Most of them is IoT.

Singularity : many people talking about losing jobs but it doesn't happen. 

メディアコンテンツのセッションがとても面白かったらしい!見に行きたかった。

 

closing keynote

: Otobesan from Shiseido ; My job is Transform Shiseido as Brand company. 

Delivery benefit. Topicalization. engagement. Objective.

日本を代表する企業のCMOかっこ良かったです。

 

久しぶりにアドテクの場に来た客観的感想。

・業界内転職者が多い

・外資アドテクが増えてる

・新しい人が多く同窓会ぽくない

・アドテクおたくの話は少ない

・動画の事例が多い

・参加者の女性率が高くなった

・ブランドマーケターの方々とお話できた

・Pokemon Goネタ多し

Great networking party! Exchanging opinions with attendee and speakers. Very casual, friendly, I like this community!

 

KeynoteのJane from Isobar, 良かったねという声が多かった。同感。話も面白かったけど話の折々に「私の娘が」と子どもネタを織り込んでいて、とても親近感。Cレベルのワーママカッコいいな〜

 

After partyネタ

一番響いたセッションは?

ポケモンGoって事前に騒ぎすぎたよね

この会、新しいコミュニティ感あっていいね

代理店の人がすごく少なかったね

中国と韓国の女性マーケター

あのアドテク会社は今

子どものサマーキャンプオススメ情報

注目してるスタートアップ

 

響いた言葉

・my job is transform Shiseido Otobeさん

・この英語で国際カンファレンスに登壇しているから安心して下さい 田端さん

・カオスではない、始まりだ デニスの言葉を近藤さんが引用

・2020までは日本への再投資が続く

・プランabcdeを準備


感想

日本広告業界はまだまだdomestic色が強い事をなんとか変えたいという思いがこもったイベントだなと改めて実感です。

改めて、グローバル人材について考えるきっかけに。なぜなら私もグローバル人材になりたいから。

 最近は英語でやりとりする事が多いのですが、人前でお話するのは久しぶり!凄い人材たちのトークを聞いて、かなり刺激になりました。

特にOpening KeynoteのJaneを見て、すごく刺激を受けました。世界で活動するってこういう事か、と。

2020年まで、日本は間違いなくグローバルから注目を浴びます。グローバルニーズも一層高まることでしょう。それだけは強烈に実感しました。

参加者、スピーカーの方も、そういう意識の方ばかりで、さらに意識高まりました。

そして、2020年までに何を成し遂げるか?そんな事を考えるきっかけになりました。

素晴らしい機会を、ありがとうございます!!

AD
いいね!した人  |  コメント(0)  |  リブログ(0)

テーマ:
8/23(Tues)、上智大学で開催のadtech Tokyo international でMCという大役を拝命し、長年のadtech大fanとしても、このように母校でステージに立てる事も、大変光栄と同時に夢みたいです!
ミッションコンプリートできるように頑張ります。

{F6E8FC27-6F99-430F-B89B-383137A476B2:01}

嬉しすぎて記念キャプチャ爆笑

http://international.adtech-tokyo.com

{16A64845-9080-4918-84CB-22230987B990:01}


今年のadtech Tokyo international 2016コンテンツ、タイトルとサマリーを見ながら、メモです。

予習中なので、コメントやご意見頂けると嬉しいです!

[K-1] Winning in the digital economy in China


{48A65BE6-C230-4011-9D77-A613EF002CB0:01}


キーノートは、すごいキャリアのグローバル人材の方。エージェンシーで1000人以上の組織をマネジメント。ここ2年での受賞もすごい。中国のブランドコマース戦略もきになる。

[A-1] What Is Global Marketing? -Strategic Issues

{8D266644-789D-4FF1-8E68-5D23A4C70258:01}

{BF9E9F48-DA6F-4CA5-B9EB-30B84F3BA965:01}

グローバルブランドの日本マーケターが、これまで何を学び、これからどうするかを話す。日本企業よりクリエイティブに力を入れているイメージ強いです。 



[B-1] Programmatic Advertising Market in APAC


{C432155D-709D-4DB5-8E86-AB8CDB875912:01}

{103521F8-1B1C-4824-9FC9-8F5A010CC43F:01}

APACの半年〜1年の市場成長、成長の壁とプログラマティック広告のポテンシャルを話す。
ECが強いイメージがあるので、広告在庫と広告主のボリューム推移が気になる。

[C-1] How marketing methods differ between Japan and the rest of the world


{EB869811-281A-441C-8660-D665EB854B49:01}

{6EFF01CE-2ECA-4D47-9875-7171FB136D28:01}

日本と海外のマーケティング手法の違いについて。
日本の消費者、最近のマーケティングテクノロジー、メディアと代理店の関係など。

[A-2] The hottest Global ad-tech Trends


{7CDE2ED7-4006-4938-BD0F-24EB5FBC94B4:01}

{FDE871FB-F1E2-4F64-A4E0-0F01399F7345:01}

クロスデバイスやネイティヴ、アトリビューションなど新しいアドテクが出てきている。広告主側の視点で、今ホットなグローバルテクノロジーを話す。


[B-2a] Mastering the latest digital marketing in China


[B-2b] Workshop: Understand how marketing innovation is being shaped in London



[C-2] Marketer’s Challenge:Japanese product/service going Global

{3AE6C3F8-D50F-4BB0-AF91-FF718FD97ED2:01}

{FCAF0E0A-5425-4CC6-93D8-76EB64810B27:01}

日本企業のアジアへの海外進出について、起業家、弁護士、グローバルマーケターで話す。


[A-3] Effective Marketing Ideas for Startups and New Products

{3391C58F-BFED-4AF2-9EB2-5A45E65D65FA:01}

{5C4D3734-0B65-4DC1-9E57-8EEC86141D6C:01}

スタートアップや新商品のマーケティングは、リソースがなかったり知見がなかったりするが、パネリストがどのような壁をどのように乗り越えてきたか話す。

[B-3] Mastering the latest digital marketing in India

{5B4CEBBD-CF26-473C-8148-A86F0BF8AF44:01}

{E5433B98-10C5-474D-AA14-A6F3DA73744C:01}

インドのデジタルマーケティングについて。パフォーマンス系、成長しているアフィリエイト、そして動画マーケティングなど。


[C-3] Introduction of Japanese ad-tech Chaos Map

{114A24BC-3322-418F-BDFB-62C37492B583:01}

{C6BCA2C5-9C92-493C-AD5B-20CFA18AE1D1:01}

近藤さんが作ったカオスマップから、日本アドテク業界の特徴を語る。

ニコ In 2 years I see a lot of adtech player coming to Japan and many Japanese moving to there, including Kondo san :) 
I'm interested in what's the difference of culture of gaishi company and jp company ニコ

[A-4] Inbound Marketing: How can Japan achieve 40 million foreign travelers towards 2020?

{C7A09205-6FC4-41F7-8779-29C809CADADD:01}

{744E29EF-814A-4181-824C-11A895C447EC:01}

外国人観光客向けのマーケティングについて。

ニコ We feel foreigntourist is increasing a lot and many companies starting marketing to them. I think the Key problem is multi lingual information, content delivery...


[B-4] Digital Marketing Trends for South East Asia


{9F56E46C-190F-4A50-BA57-F2EA8E375392:01}

{29AFDF0C-67B0-4042-9377-DC3AA70FED4E:01}

東南アジアのデジタルマーケティングについて。

ニコ I feel it's increasing Facebook commerce in SEA. I heard that Facebook commerce is more for personal shops, and customer buys via pm. It's completely different from JP market. I'd like to know what's happen in Facebook commerce in SEA. 

[C-4] Case Study: successful direct marketing campaign


{D7F51E1C-0A1B-4E68-A7A3-D0049450D01F:01}

{C71BD8E3-770C-4B66-A7E0-EC0C44CB5723:01}

成功するダイレクトマーケティングのケーススタディについて。

ニコ I'm interested in video social media direct campaign ニヤリ As it said video is for branding... but I don't think so. So many infomercials in TV, it move people to buy now!  I believe it can be shift to smartphone.

[A-5] Marketing Strategies for the Future


{5C439327-AB99-4AFE-85B9-A6C8EB643F8C:01}

{C107FB00-BA73-49F8-9AAB-5401E41A7BAB:01}

未来のマーケティング戦略について。

ニコAI will be part of workforce instead of human. As customer support, ad operation creative optimize, targeting, sales automation. We need to face what we can do. VR... Pokemon! 

[B-5a] Building a better world with AI


{F9EB7D56-FCA9-4BD4-B398-106F65192330:01}

{F8E9C216-65D2-427F-84A3-BA2EB4002B05:01}

AIでより良い世界を作る。

ニコI met appiar in adtechtokyo last year , very visionary team. I liked their concept then had mtg with them. They were auto-driving team in Google. They have system to understand audience from different devices. But I think they are thinking much more than it. Looking forward to know what they try to change the world!


[C-5] Editor-in-Chief’s Talk : The Latest Media Content Market in Japan

{C0207C0E-72E7-4F6C-B9A5-BA217E769AE2:01}

{57A76570-8D27-4617-87B2-345BC44D6505:01}

日本のコンテンツ市場について編集長が話す

ニコ Sadoshima san from Cork! I'm curious about media market of SEA. 

[K-3] Closing Keynote : Challenge to Digital Marketing

{5041F6F5-91F8-4AA2-83C2-06A784386A8A:01}

{580E636F-F059-4056-B748-A76019B9A481:01}

ニコ I feel Shieido doesn't stop challenging. I'd like to know marketing for tourists in Japan.

AD
いいね!した人  |  コメント(0)  |  リブログ(0)

テーマ:
{2B2CE1C9-A706-4D44-B1C3-8A468C60DDE5:01}
(写真はブラジルのchurrasco、ピカーニャを串に刺して、レストランのような仕上がりでした!)
 
千葉県富津岬のキャンプへ3泊4日。富津公園キャンプ場です。
 
富津公園キャンプ場のいいところは、
 
・お盆でも予約不要
・とにかく近いけど自然感
・渋滞しない
・海とプールと公園と温泉が近い
・買い出し用にコンビニやイオンが近い
・バーベキュー台無料で使える
・温水シャワー無料(きれいじゃないけど)
・マザー牧場も近い(行かなかったけど)
 
▲だったのは、
 
・オートキャンプではないので、リアカーで駐車場から運ぶ必要あり
・暴走族が通るとうるさい
・川や湖はない
 
総合点は高い富津のキャンプ場でした。

 

{8F4BDEAC-FCFC-46A2-85EA-F93921091BCA:01}

松林の中で、下は砂場。蚊には食われませんでした。

 

 
{A6402B83-8B40-4D0B-9FBC-26E241754220:01}
バスケットゴールがあって、小学生には大人気。
 
 
富津の海。車で2分。歩いてもいけます。砂浜に無料駐車場があって便利。
{F0EA5681-BE99-4762-8759-0FAF9C8AA8DE:01}
スパイダーマンのポーズ。
 
{E943E5CF-2F56-4615-8FCE-E01A764227A3:01}
埋める遊びで盛り上がる。
 
 
{FEECA27F-0FDA-4A9D-B64E-BFB2153214EE:01}
ふるさと納税の和牛を美味しく頂きました。島根県奥出雲町のお肉をリピート中。
 
{5A06E446-CC63-472D-85E2-BA1BB93EDEE8:01}
娘、家にいるのと同じようによく寝て、楽しんでいました。髪が伸びてりゅうちぇる風カチューシャしてます。
 
{FE5244DB-40CA-48B7-A068-5D086B278B93:01}
お兄ちゃんが遊んでくれて大喜び。
 
{01E21679-0EDD-40E5-B507-18E81034A22C:01}
富津の名物あさり御膳。美味しい。潮干狩りはしませんでした。
 
{BAEF695F-F25F-45D1-8F61-4EB2932417C4:01}
岬には、展望台も。
 
{2A16D6C6-BD8C-4892-A499-59A620ABEAAA:01}
ハンモックは大活躍!林の中だったので、他のキャンパーもハンモック率高かったです。
 
{A2AED74D-ABAE-4DA1-9DA2-63FB7BC14834:01}
朝顔も咲いていて、夏‼️
 
プールの奥にある富津岬荘の温泉も思った以上に露天風呂が広く、大満足。500円で受付20時まで。
 
たくさん遊んで、トンボやトノサマバッタも捕まえて、弟家族も楽しめて、大満喫でした。
 
今回の新装備は、明るいガスランプとワイヤレス扇風機。
 
 
私が夫に出会った2011年、まさに夫がこの付近に住んでいたので、ふらっと寄って友達の家に行ったりしました。
 
14年経っても同じ場所で働き住んでいて、変わっているのは子どもの数ニコニコ ちょうどブラジルに帰る友達もいたり。懐かしかったです。
 

 
次は埼玉の川の綺麗なキャンプ場に行きたいなニコニコ オススメキャンプ場あれば教えてくださいビックリマーク
 
 
AD
いいね!した人  |  コメント(0)  |  リブログ(0)

AD

Ameba人気のブログ

Amebaトピックス

      ランキング

      • 総合
      • 新登場
      • 急上昇
      • トレンド

      ブログをはじめる

      たくさんの芸能人・有名人が
      書いているAmebaブログを
      無料で簡単にはじめることができます。

      公式トップブロガーへ応募

      多くの方にご紹介したいブログを
      執筆する方を「公式トップブロガー」
      として認定しております。

      芸能人・有名人ブログを開設

      Amebaブログでは、芸能人・有名人ブログを
      ご希望される著名人の方/事務所様を
      随時募集しております。