La vie est trop courte

お気に入りの洋楽を日本語訳しています★・・・のつもりでしたが、いつのまにか新幹線で隣同士になり出逢ったフランス人との国際恋愛がメインになってしまいました(彼氏ではない)。浮き沈みありながら、細く長く続くこともうすぐ3年。果たしてどこへ向かうのでしょう?


テーマ:

この曲は・・・確か夜中にやってた洋楽カウントダウンの番組で聴いて速攻CDショップに買いに行ったというすばらしいメロディの一曲です^^ 歌詞も、誰もが自己投影できるような懐かしい思い出を歌ったもので大好きです♪彼らはもろにロックなので個人的にはずっとは聴いていられない曲が多いんですが(笑 でも迫力あっていいんですよ!) This afternoonとかはPhotographと同じような感じなのでオススメです★



Look at this photograph

この写真見ると


Everytime I do it makes me laugh

いつも笑っちまうよ


How did our eyes get so red

なんで俺ら目がこんなに赤くなってんだ?


And what the hell is on Joey's head
それにジョイ、おまえ一体何を頭にのせてんだよ


And this is where I grew up

ここが俺の育った場所


I think the present owner fixed it up

今の大家さんはもう直しちゃっただろうな


I never knew we'd ever went without

この場所が大好きだった


The second floor is hard for sneaking out

2階でこそこそするのは大変だったけど

And this is where I went to school

ここは通学路


Most of the time had better things to do

俺ら他にもっとやることあったはずなのにな


Criminal record says I broke in twice

俺は侵入の前科2回らしいけど


I must have done it half a dozen times

確実に6回はやってるな


I wonder if it's too late

今更遅いか?


Should i go back and try to graduate

もう一回戻って頑張って卒業するなんて


Life's better now than it was back then

あの時より人生楽しくやってるけど


If I was them I wouldn't let me in
俺があいつらだったら、きっと俺を受け入れないだろうな


Oh, oh, oh
Oh, god, I

Every memory of looking out the back door

いつも裏口を探してた思い出


I had the photo album spread out on my bedroom floor

ベッドルームの床にフォトアルバムを広げてみたけど


It's hard to say it, time to say it

こんなこと言いたくねぇけどよ


Goodbye, goodbye.

さようなら、さようなら


Every memory of looking out the back door

いつも裏口を探してた思い出


I found the photo of the friend that I was looking for
行方知らずだった友達の写真を見つけた


It's hard to say it, time to say it

こんなこと言いたくねぇけどよ


Goodbye, goodbye.

もう戻れない、もう戻れないんだ







Remember the old arcade

古びたアーケードがあったっけ


Blew every dollar that we ever made

稼いだ有り金全部ばらまいて


The cops hated us hangin' out

警察は俺らに手を焼いてた


They say somebody went and burned it down

誰かがアーケードを燃やしたらしいが


We used to listen to the radio

俺らよくラジオ聴いてたよな


And sing along with every song we know

で、知ってる曲全部口ずさんで


We said someday we'd find out how it feels

いつかわかる時がくるだろうって話してた


To sing to more than just the steering wheel

車のハンドルよりもっと価値のあるものに向けて歌うのがどんな気持ちか

Kim's the first girl I kissed

キムは初めてキスした相手だった


I was so nervous that I nearly missed

緊張しすぎて失敗しそうになった


She's had a couple of kids since then

あれから・・・彼女はもう2児の母だって


I haven't seen her since god knows when

もうずっと会ってないな

Oh, oh, oh
Oh, god, I


Every memory of looking out the back door

いつも裏口を探してた思い出


I had the photo album spread out on my bedroom floor

ベッドルームの床にフォトアルバムを広げてみたけど


It's hard to say it, time to say it

こんなこと言いたくねぇけどよ


Goodbye, goodbye.

さようなら、さようなら


Every memory of looking out the back door

いつも裏口を探してた思い出


I found the photo of the friend that I was looking for
行方知らずだった友達の写真を見つけた


It's hard to say it, time to say it

こんなこと言いたくねぇけどよ


Goodbye, goodbye.

もう戻れない、もう戻れないんだ







I miss that town

あの町が懐かしい


I miss the faces

みんなどうしてる?


You can't erase

消し去ることはできない


You can't replace it

何かで置き換えるなんてことも


I miss it now

ただ今は恋しいんだ


I can't believe it

信じられないけど


So hard to stay

とどまることはできない


Too hard to leave it

手放すのはつらすぎるけど


If I could I relive those days

あの日々をやり直せるとしても


I know the one thing that would never change
唯一変わらないことはわかってる


Every memory of looking out the back door

いつも裏口を探してた思い出


I had the photo album spread out on my bedroom floor

ベッドルームの床にフォトアルバムを広げてみたけど


It's hard to say it, time to say it

こんなこと言いたくねぇけどよ


Goodbye, goodbye.

さようなら、さようなら


Every memory of looking out the back door

いつも裏口を探してた思い出


I found the photo of the friend that I was looking for
行方知らずだった友達の写真を見つけた


It's hard to say it, time to say it

こんなこと言いたくねぇけどよ


Goodbye, goodbye.

もう戻れない、さようなら







Look at this photograph

この写真見るとさ


Everytime I do it makes me laugh

いつも笑っちゃうんだよな


Everytime I do it makes me...

いつも・・・





http://www.youtube.com/watch?v=BB0DU4DoPP4

AD
いいね!した人  |  コメント(0)

[PR]気になるキーワード