コタコタの育児日記 Diary of Kotakota Mom

I became a mom in May 2010. I want to write about my son's growth and my everyday life.
2010年5月はじめての出産。驚きと戸惑いの毎日。日々の何気ない出来事、チビチャンの成長のことなどを書き綴れたらいいなと思ってます。


テーマ:
$コタコタの育児日記 Diary of Kotakota Mom

Hello, everyone! How are you?
みなさん、こんにちは。おげんきですか?

The other night, I made a candle stove during blackout. It worked very well. I could cook fish and boiled eggs. Well, my husband hated it since he think it's dangerous. Well, it might be little danger when it is in earthquake, but it will be okay if I would be careful.
先日の夜停電中に、ろうそくコンロを作ってみました。 とっても上手にできました。それでさばの味噌煮とゆで卵を作りました。旦那さんは危ないから、やめて!といってましたが、気をつければ大丈夫だと思いますにひひ

The idea of the candle stove was from a TV show, NHK Asaich. They introduced a Aluminium can stove which is made from soda cans, tissue, and cooking oil. They didn't use candles, but I thought it would be the alternative. The picture above is the one I made and cooking fish.
キャンドルコンロのアイデアは、NHKの朝イチという番組から得ました。番組ではアルミ缶とサラダ油で作ってましたが、それならろうそくでもできるのではないかと思いつきました。上の写真はさばの味噌煮を作っている写真です。

This is the web site which teach you how to make the can stove http://sites.google.com/site/oliveinenglish/nichi-youhin/aluminum-can-stove (English 英語)
こちらが作り方を教えてくれるウェッブサイトです。→http://www.sbk.or.jp/idea/idea.html#cookstove
(Japanese 日本語)

$コタコタの育児日記 Diary of Kotakota Mom
This picture is the closer look at the candles and the pot which were used for boiling eggs.
この写真は卵をゆでた鍋とローソクを近くから写したものです。

$コタコタの育児日記 Diary of Kotakota Mom
See, eggs were succesfully boiled!
無事に卵が茹で上がりました!
いいね!した人  |  コメント(0)
PR

[PR]気になるキーワード