【Part Ⅰ】Sportymags さんより ユヅル・ハニュウ:スポーツ・フォトグラフィー | ショピンの魚に恋して ☆羽生結弦選手に感謝を込めて☆

ショピンの魚に恋して ☆羽生結弦選手に感謝を込めて☆

清冽な雪解けの水のようにほとばしる命の煌めき・・・
至高のアスリートにしてアーティスト、
羽生結弦選手を応援しています。

カナダの元フィギュアスケーター、Sportymagsさんのブログより

翻訳記事です。

 

https://sportymags.wordpress.com/2017/07/22/yuzuru-hanyu-yuzu-photography/
Yuzuru Hanyu: Yuzu Photography
ユヅル・ハニュウ:ユヅ・フォトグラフィー

I recently read a bunch of translated tweets on twitter that were quotes from sports photographers about their experiences photographing Yuzu.  So, I thought I would write a quick blog entry about my thoughts and experience on photographing Yuzu from an amateurs perspective who is enjoying this newfound hobby!
My first time seeing Yuzu skate live was the 2015 Autumn Classic.  I was so excited about this experience that I never even considered trying to take pictures, with the exception of a few with my cell phone.  I didn’t take my eyes off Yuzu the entire time as you can read during my first account of seeing Yuzu here. 
https://sportymags.wordpress.com/2015/10/16/yuzuru-hanyu-my-experience-at-the-autumn-classic/
私は最近翻訳されたツィッターをたくさん読んだ。それらはスポーツ写真家たちが、ユヅを撮影する経験について語ったものだった。だから、私もこの新しい趣味をエンジョイしているアマチュアの視点から、ちょっとした記事を書いてみようと思い立ったのだ!
私が初めてユヅのスケートを現地で見たのは2015年のオータム・クラシックだった。私はこの経験にものすごくエキサイトしていた。写真といえば携帯電話で数枚撮影したことがある程度で、私は一度もそれを撮ろうなんて考えてもみたことがなかったのだ。私が初めてユヅを見た時に、一時も目を話すことができなかったことについて書いた記事は、ここから読むことができます(↓)。
https://sportymags.wordpress.com/2015/10/16/yuzuru-hanyu-my-experience-at-the-autumn-classic/

At that point I was so mesmerized that I could not possibly imagine how to concentrate on watching Yuzu and do anything else at the same time.
The next event that both Yuzu and I were at was 2015 Skate Canada in Lethbridge.  For this event, I asked a family member to come along with me (with good camera gear) and take some quick shots if possible.  Success.  We got some cool photos while still being able to enjoy every moment Yuzu was on the ice.  
その時私は夢中になり過ぎて、どう集中してユヅを見ればよいのか、またどうしたら同時に何か他の事をすることができるのかなんて想像することもできなかった。
次にユヅと私が一緒にいることができたのは2015年、カナダのレスブリッジで行われたスケート・カナダだった。この大会で、私は家族のひとりに(性能の良いカメラ一式を携えて)私についてきて、可能ならばクイックショットを何枚か撮ってほしいと頼んでみた。成功した。私たちはユヅが氷の上にいるすべての瞬間を楽しみながらもいくらかクールな写真を撮影することができた。
 

 
I mean seriously, how often have you seen Yuzu trying to do a cantilever?  Such a thrill!
真面目な話、ユヅがキャンティリバーをやろうとしているのをどれくらい見たことがある?何というスリル! 

 


 
After that, the sports photography bug bit me.  I started doing some research on cameras and got a good friend of mine to start teaching me about speed, aperture and ISO!  I decided to go for it, and bought a nice fancy camera.  Armed with a few lessons from my friend, and some valuable pointers from a great photographer, Danielle Earl, I went to Worlds in Boston and starting taking pictures.  Fortunately Yuzu was not in the first group on day 1, so I had a chance to test out the camera, lighting and speed conditions on some other skaters first.  I quickly realized that getting a great shot was not going to be as easy as it looked!! 
それから私はスポーツ写真の虫に刺された。私はカメラについてリサーチを始めた。そして良き友を得、スピード、絞り、ISOについて手ほどきをしてもらった!私はともかくやってみる決心をし、素晴らしく良いカメラを購入した。友人から受けたいくつかの手ほどきと、偉大な写真家、ダニエル・アールから得た貴重なアドバイスを携えて、私はボストンで開催されたワールドへ向かった。そして写真撮影を始めたのだ。幸い、ユヅは初日の第1グループではなかった。だから私はカメラ、ライティング、そしてスピードのコンディションをまず他のスケーターたちでテストする機会が持てた。素晴らしいショットは見た目ほど簡単には撮れないということをすぐに理解した!!

The first thing I learned was that taking pictures of skaters and taking pictures of Yuzu are 2 completely different animals.  For any other skaters, I did not have the additional challenge of my heart beating double the pace it normally does and perhaps this is my bias, but Yuzu simply skates faster than the other skaters, even when he is just skating along the sidelines.   For me, Yuzu is harder to capture.  A point of clarification here, I am a perfectionist so a slightly blurry image only serves to frustrate me.  I have to keep reminding myself that as a sports photographer I am still a work in progress.
Here is Yuzu cleaning Pooh’s ears and making sure that Pooh can hear the “shu” and “pa” of his quads!!  Can you see why I am so suddenly hooked on taking pictures?
私が学んだ最初のことは、他のスケーターたちの写真を撮ることと、ユヅの写真を撮ることとは全く別の2つのアニマルだということだった。他のスケーターたちの時は通常の二倍も心臓をドキドキさせながらチャレンジするなどということはなかった。おそらくこれは私の偏見だが、しかしユヅはただサイドラインに沿って滑っている時でさえ、本当に他のスケーターたちより速く滑るのだ。私にとっては、ユヅは他のスケーターたちより捕まえにくい。ここで明確にしておきたいのだが、私は完璧主義者なので、画像が少しでもぼやければすぐ挫折する。私は自分自身に言い聞かせる必要がある。スポーツ写真家として、私はまだ発展途上にあるということを。
ここではユヅはプーの耳を掃除しながらプーが彼の4回転ジャンプの“シュッ”と“パ”を聞くことができるか確認している!!どうして私が突然、写真撮影に夢中になったかわかる?

 



 
Part Ⅱにつづく・・・