英語+アフタースクールの岡村キッズワールド

OKAMURA KIDS’ WORLDは、姫路市にいる小学生の放課後に
国籍を超え、世界的視野を持った行動力ある大人へと育むアフタースクール(民間学童)です。


テーマ:

In our last art class, everyone worked together to make a unique version of the Mona Lisa!

アートクラスではモナリザのユニークなアートをみんなで作りました。

Some of the students were able to figure out what they were coloring, while others weren't so sure.

何人かの生徒さんたちは、何に色を塗っているかを想像できていたけど、何人かはわからないまま色をぬっていました。

I saw all of their eyes light up as they figured out how to put together the finished pieces, like a puzzle.

パズルのようにみんなが色を付けたものを一枚ずつつなげていきました。みんなわくわくして目が輝いていました。

During the project, we used a lot of useful English. Everything from colors for the beginners, to phrases like "How about trying it this way?" for the more advanced students.

このアートに取り組んで切るとき、みんなと英語を学ぶ機会でもありました。色の勉強から”こういう風につなげたらどう?”という会話まで幅広く学べました。

 

We also learned a little bit about DaVinci, where he lived (Italy) and why the painting is so famous (like many other paintings, it's very good, but it didn't become truly famous until it was stolen in 1911!)

ダビンチについても、どこに住んでいたか(イタリア)、なぜそんなに有名になったのか(モナリザが1911年に盗まれてから有名になったこと)を少し学びました。

 

I can't wait for our next art project!

また次のアートを楽しみにしているよ。

Miles

いいね!した人  |  コメント(0)  |  リブログ(0)

岡村キッズワールドさんの読者になろう

ブログの更新情報が受け取れて、アクセスが簡単になります

最近の画像つき記事  もっと見る >>