Back to December Taylor Swift 日本語 歌詞 和訳

テーマ:
 
 
映画バレンタインデーで知り合って恋人になったテイラーロートナーと別れたことを後悔して作ったと言われてるこの曲…汗汗しょぼん
本当に悲しんでる気持が伝わってきますダウンちなみにテイラーロートナーは映画トワイライトで狼族のジェイコブ役をしてる人ですラブラブ↓この時はもう付き合ってたのかな…
 
photo:01



I'm so glad you made time to see me
私と会う時間を作ってくれたこと本当に嬉しいわ

How's life, tell me how's your family
最近どうしてる?家族の皆は元気?

I haven't seen them in a while
もう長い間会えていなかったから

You've been good, busier then ever
あなたは以前よりずっと忙しそうで元気みたいね

We small talk, work and the weather
私たちは仕事や天気なんかの他愛のない話なんかをしたりなんかして

Your guard is up and I know why
あなたのぎこちない態度にも気付いてたわ

'Cause the last time you saw me
だって最後にあなたに会った時

Is still burned in the back of your mind
あなたの心の中に残ってる気持ちが分かったから

You gave me roses and I left them there to die
あなたは薔薇の花束を贈ってくれたのに、私がしたことはそれを捨てることだけ

So this is me swallowing my pride,
今、私はプライドを抑えこんで

Standing in front of you saying I'm sorry for that night
あなたの前に立って、あの夜のことを謝っているの

And I go back to December all the time
そして、私はあの12月に戻りたいといつも思っている

It turns out freedom ain't nothing but missing you
自由なんて欲しくなんかない、あなたが恋しくてたまらない

Wishing I'd realized what I had when you were mine
あなたがあたしの側にいてくれた時にちゃんと分かっていればよかったの

I go back to December, turn around and make it all right
私はあの12月に帰りたい。2人向き合えてた戻りたいの

I go back to December all the time
いつだってあの12月に戻りたいって思っているわ

These days I haven't been sleeping
最近あまりよく眠れなくなったの

Staying up playing back myself leaving
あの頃のことを思い出すと頭から離れてくれないから

When your birthday passed and I didn't call
誕生日は電話出来ないまま過ぎてしまった

And I think about summer, all the beautiful times
そんな時はあなたと過ごした素晴らしかったあの夏を思うの

I watched you laughing from the passenger side and,
私は助手席から笑っているあなたをずっと見つめていたわ

Realized I loved you in the fall
秋にはあぁ、あなたに愛されてるんだって気付いた

And then the cold came, the dark days when fear crept into my mind
そして寒い季節に移り変わる時、私の心の中にも不安な気持ちが現れた

You gave me all your love and all I gave you was goodbye
あなたは私にあなたのすべてを捧げてくれたのに、私が返したのはサヨナラって言葉だけ…

So this is me swallowing my pride,
今、私はプライドを捨てて

Standing in front of you saying I'm sorry for that night
あなたの目の前に立ってごめんなさいって謝り続けてる

And I go back to December all the time
そしてあの12月に戻りたいの

It turns out freedom ain't nothing but missing you
自由なんて、あなたが側にいてくれなければ何の意味もないの

Wishing I'd realized what I had when you were mine
あなたが私のものだったあの頃にちゃんと分かっていればこんなことにはならなかった

I go back to December, turn around and change my own mind
あの12月に帰りたい。ちゃんと向き合えてた頃の2人に帰りたいの。


I go back to December all the time
いつだってあの12月に戻りたいって思っているわ

I miss your tan skin, your sweet smile, so good to me, so right
あなたの日焼けした肌、あなたの素敵な笑顔、本当に大好きだったわ

And how you held me in your arms that September night,
あなたに抱きしめられたあの9月の夜

The first time you ever saw me cry
私が泣いたところを初めて見たでしょう?

Maybe this is wishful thinking
多分、これは私の思いすごし

Probably mindless dreaming
もしかしたら、夢を見ているのかも

If we loved again I swear I'd love you right
もう一度、愛し合えるのなら

I'd go back in time and change it but I can't
あの頃に戻って過去を変えたい…でも、もう無理よね

So if the chain is on your door, I understand
あなたの心に鍵がかかっていても仕方ないことだと思うもの

But this is me swallowing my pride,
でも、今の私はプライドもすべて捨てて

Standing in front of you saying I'm sorry for that night
あの夜のことをあなたに謝り続けている

And I go back to December
そして、あの12月に戻りたいの

It turns out freedom ain't nothing but missing you
あなたがいなくちゃ自由なんて、何の意味もない

Wishing I'd realized what I had when you were mine
あなたが私のものだった時にちゃんと気づけば良かったのに

I go back to December, turn around and make it alright
向き合えてたあの12月の頃の二人に戻りたいの

I go back to December, turn around and change my own mind
あの12月に戻ってあの時の私を変えることが出来ればいいのに

I go back to December all the time
あの日に帰りたい

all the time..
ずっと…


AD