We are the world | ♪hauoli-stoneへようこそ♪

We are the world

We are the worldの歌。主人が好きでいつも聞いてた。
でも・・・歌詞・・・知らないかも・・・って思った。
なんとなく???分かる感じで・・・。

だから調べてみた。
とっても素敵な歌詞だった。

今こそこの歌を届けたい。
でも私みたいに「歌詞なんとなくしか分からない」って人も
いるんじゃないかな??って思ったんです。

We are the world「英語&日本語の歌詞」





There comes a timeWhen we head a certain call
(今こそあの声に耳を傾けよう)

When the world must come together as one
(世界がひとつになるときがきたんだ)

There are people dying
(人々が死んでゆく)

And it's time to lend a hand to life
(いのちのために手を貸すとき)

The greatest gift of all
(それはあらゆるものの中ですばらしい贈り物)

We can't go onPretending day by day
(これ以上知らない振りはできない)

That someone, somewhere will soon make a change

(誰かがどこかで変化を起こさなければ)

We are all a part ofGod's great big family
(私達はすべて神のもと、大きな家族の一員 本当よ)

And the truth, you know love is all we need
(愛はすべての人に必要)




We are the world
(私達は仲間)

We are the children
(私達は同じ地球の子供たち)

We are the ones who make a brighter day
So let's start giving

(明るい明日を築くのは私達なんだ)

There's a choice we're making
(選ぶのはあなた)

We're saving our own lives
(それは私達のいのちを救うこと)

It's true we'll make a better day
(本当よ よりすばらしい世界を作りましょう)

Just you and me
(あなたと私で)




Send them your heart
(心が届けば)

So they'll know that someone cares
(誰かの支えになってあげられる)

And their lives will be stronger and free
(そうすれば彼らも強さと自由が手に入る)

As God has shown us by turning stones to brend
(神が石をパンに変えて示したように)

So we all must lend a helping hand
(そう私達も救いの手をさしのべるべきなんだ)




We are the world
(私達は仲間)

We are the children
(私達は同じ地球の子供たち)

We are the ones who make a brighter day
So let's start giving

(明るい明日を築くのは私達なんだ)

There's a choice we're making
(選ぶのはあなた)

We're saving our own lives
(それは私達のいのちを救うこと)

It's true we'll make a better day
(本当よ よりすばらしい世界を作りましょう)

Just you and me
(あなたと私で)




When you're down and out, there seems no hope at all
(見放されたら何の希望もない)

But if you just believe there's no way we can fall
(負けたりしないと信じることが大切)

Let us realize that a change can only come
(変化はきっと起きると確信しよう)

When we stand together as one
(私達がひとつになって一緒に立ちあがるとき)




We are the world
(私達は仲間)

We are the children
(私達は同じ地球の子供たち)

We are the ones who make a brighter day
So let's start giving

(明るい明日を築くのは私達なんだ)

There's a choice we're making
(選ぶのはあなた)

We're saving our own lives
(それは私達のいのちを救うこと)

It's true we'll make a better day
(本当よ よりすばらしい世界を作りましょう)

Just you and me
(あなたと私で)




We are the world
(私達は仲間)

We are the children
(私達は同じ地球の子供たち)

We are the ones who make a brighter day
So let's start giving

(明るい明日を築くのは私達なんだ)

There's a choice we're making
(選ぶのはあなた)

We're saving our own lives
(それは私達のいのちを救うこと)

It's true we'll make a better day
(本当よ よりすばらしい世界を作りましょう)

Just you and me
(あなたと私で)