Move Over Hayabusa; Kawasaki Ninja H2R 385km/h | Ghost Riponの屋形(やかた)

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Move Over Hayabusa; Kawasaki Ninja HR2 Hits 385KM/H - 239MPH
http://www.carscoops.com/2016/02/move-over-hayabusa-kawasaki-ninja-hr2.html

When unveiled in late 2014, the Kawasaki Ninja H2R became not only the most powerful production motorbike, but also promised to be the fastest in a straight line and now, it's become just that, albeit with the help of some tuning.

While being ridden by Ryuuji Tsuruta at a private test track, this H2R managed to reach an insane 385 km/h (239.3 mph), putting it comfortably ahead of the MV Agusta F4 R 312's previous 310 km/h (193.24 mph) top speed record.

However, as the H2R isn't road-legal and is restricted to the racetrack, it can't be considered the world's fastest. Additionally, the supercharged engine of this example has been tweaked from 310 hp to the 400 hp mark, aiding in its performance.

Not satisfied with 385 km/h, Trick Star, the Japanese workshop behind this H2R, believes that it can reach 400 km/h (248.6 mph) if a circuit with a longer straight can be found.

Hey Volkswagen, care to open up Ehra-Lessien?

逆輸入的に、記事を発見し・・・
トリックスターのマシンは、ファイナル交換して最高速が出る仕様になっているようです。
ベースマシンはH2Rで、310馬力overだそうです。

この速度になってくると、空力=カウル形状なども重要になってきそうです。
H2をH2Rにするキットが出ると良いな(笑)


2015.12.30.JARI高速周回路テストの模様 TRICKSTAR RacingがKawasaki H2R でオリジナルマフラーを用いモデファイし時速400kmにチャレンジした。その結果、­市販車では前人未踏の385km/hを記録。実測では352.99km(月刊ヤングマ­シン2016年3月号参照)ライダーは鶴田竜二 / RYUJI TSURUTA


フルバージョン↓


説明 2015年にバイク市販車初のスーパーチャージャー搭載のマシンとして発売。
公道仕様H2のレーシングバージョンH2の200psに対し310psの本領が発揮さ­れる。
トリックスターレーシングがモディファイしたH2R 今回アタックに向けてファイナルの変更。
理論的には実測380km/hまで伸びるロング仕様とした。

TRICKSTAR H2R MAX SPEED 385km/h
https://www.youtube.com/watch?v=WWQH7MDPuqM
Kawasaki Ninja H2R 385km/h    ROAD to 400km/h最高速アタック
https://www.youtube.com/watch?v=_Rr4_rTlblg