相方もTOEICの勉強を始めることになりました
テキストは私がやり始めた究極の模試

夫婦で2冊持ってるのは私のとこだけ?


後、喋れるようになりたいと言うので イクフン極リスとイクフン単語を進めました
でもいくつもに手を出すのは非効率だと身に染みて分かったので
どれかに絞ってやってもらおう

って質問に答えるのが一番私の勉強になるんですけどねヽ(´ー`)ノ


shoreline
【noun[uncountable and countable]】
海岸線、汀線
the land along the edge of a large area of water such as an ocean or lake
:the bay's 13000 km of shoreline(L)
:a rocky shoreline(O)
:The road follows the shoreline for a few miles.(O)
:Oil from the wrecked tanker polluted more than 40 miles of the Normandy shoreline.(C)

●BBC:23 December 2012
Poole Harbour search operation called off
Coastguard and lifeboat volunteers also carried out a search along the shoreline.


●Japan Times:Wednesday, Aug. 29, 2012
Nuke crisis tested oldest sake brewer
The Ibaraki shoreline, though not as severely hit as coastal areas in Iwate, Miyagi and Fukushima, experienced substantial damage from the tsunami.